Přejít na menu Přejít na obsah

Jak vypadá technická stránka festivalu? Vysočina fest prozradil


Třetí ročník multižánrového kulturního festivalu Vysočina fest je za dveřmi a program opět slibuje příjemné zážitky z různých hudebních žánrů. Žádný festival ale není jenom o velkých jménech. Zásadním klíčem k úspěchu je technické zázemí, které je kapelám pro jejich show poskytnuto, a tím nejdůležitějším pak kvalita ozvučení, které může být obzvláště ve venkovních prostorech problematické.

Z toho důvodu je i tento ročník v rukách renomovaných firem MusicData a Rental Pro. V momentě, kdy přijde návštěvník do festivalového areálu, musí být vše již perfektně nachystané. Co a kdo ale stojí za náročnými přípravami?

Přípravy začínají půl roku před začátkem samotné akce. Je nutné projít požadavky kapel, sestavit technické plány a seznam vybavení, které na akci půjde. Následuje domluva s umělci a kapelami. Jen samotné zabalení a naložení techniky zabere 5 dní!

První nákladní auto s vybavením přijede do areálu Vysočina fest 3 dny před začátkem akce. Prvním a zásadním úkolem je postavit ground support, tedy střechu. Důležité je konstrukci dobře usadit a ukotvit, aby byla bezpečná a vydržela i různé výkyvy počasí. Následuje pověšení světel, ozvučovací aparatury a též instalace hliníkových rámu na LED obrazovky. Dále je na řadě vyladění techniky – jako první se nastaví zvuk a teprve po setmění se naprogramují světla, obraz a přenos kamer.

Celkově se o stavbu stará 24-členný tým složený z techniků a pomocníků. Techniku přepraví 5 velkých kamionů z centrálního skladu firmy Rental Pro ve Velkém Meziříčí. Až k neuvěření je, jaké množství techniky a materiálu musí být na místě, aby byl požitek diváka dokonalý – 84 inteligentních světel, 8 tun hliníku na konstrukci, 195 kusů desek na sestavení pódia, zvukový aparát o váze 1,5 tuny na každou stranu pódia a ohromujících 10 km kabeláže. Největší stage bude mít letos rozměr 28 x 16 metrů, na výšku 9 metrů. Hlavním ozvučovacím aparátem bude unikátní systém NEXO STM, který je jedinečný nejen svojí silou, ale především čistotou zvuku.

„S Vysočina fest jsme svázáni již od jeho počátků. Naší dlouhodobou strategií je podpora přesně tohoto typu akcí. Koneckonců 90% zaměstnanců MusicData je aktivními muzikanty,“ říká Tomáš Ouředníček, majitel firmy MusicData. Jak moc nadšenými muzikanty v MusicData jsou, se můžete přesvědčit sami ve zbrusu nové megaprodejně ve Velkém Meziříčí, kde najdete vše od nespočtu hudebních nástrojů, přes profesionální audio techniku, až po osvětlení nebo výrobu přepravních obalů tzv. casů. Jako každý rok si MusicData pro návštěvníky festivalu připravily speciální akce a slevy, které lze uplatnit jak v kamenné prodejně, tak na e-shopu www.imusicdata.cz. K nákupu nyní navíc můžete získat vstupenky na Vysočina fest 2015. Více na www.imusicdata.cz.

Zpět na články »

Nejnovější komentáře

Pro přidání komenáře se musíte nejprve přihlásit nebo registrovat.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace