Přejít na menu Přejít na obsah

Jak to bylo a jak to je s elektronickou hudbou?


Produkce elektronické taneční muziky se v dnešní době dost podstatně liší od produkce, která probíhala v plenkách tohoto fenoménu, ať už mluvíme o technické části, nebo o   formách prezentace elektronické taneční muziky.

U zrodu se taneční hudba produkovala v ojedinělých klubech, navštěvovaných převážně etnickými a sexuálními menšinami, kdežto dnes se s ní můžeme setkat v rádiu, televizi a na velkých Open Air festivalech, které nemusí mít čistě zaměření pouze na tento žánr. Stále častěji dochází k prolínání elektronické hudby s hudbou jiných obecnějších žánrů.

V počátcích byla elektronická hudba produkována z vinylů (gramofonových desek) pomocí gramofonů, které byly obsluhovány lidmi-tzv. DJs.Tento druh produkce byl donedávna nejčastějším a technicky mnohem náročnějším způsobem (pro DJe), který byl postupem času zdokonalován a rozvíjen směrem pro rozšíření kreativity a originality produkce. Za špičku ve své třídě byly považovány gramofony Technics.

Klasické gramofony postupně vytěsňovali novodobé pokroky v hudební produkci. Prvním zásadním zlomem byl příchod technologie Final Scratch od holandské firmy N2IT. Tato technologie umožňovala přehrávání a manipulaci digitálních zvukových zdrojů. Postupem času se na vývoji podíleli společnosti Stanton společně s Native Instruments.

Tyto dvě společnosti zanedlouho svou kooperaci ukončily a každá z nich se vydala svou vlastní cestou tvorby nových softwearových technologií.

Dnes už z gramofonu hraje opravdu minimum interpretů i přes fakt, že zvuk z vinylu byl a je mnohem čistší a pronikavější, než zvuk vytvářený dnešní technikou, kterou používá většina novodobých DJs. Proč tedy jsou novodobé systémy populárnější? Je to velmi jednoduché!

Nové technologie přinášejí do produkce elektronické muziky nepřeberné možností práce se zvukem, jeho úpravy, upgrady a to takové, které mnohonásobně převyšují možnosti klasického hraní z gramofonů.

V neposlední řadě k produkci elektronické taneční muziky přispívá nespočet live kapel, které kombinují ve své tvorbě reálné hudební nástroje s již zmiňovanými technickými hračkami dnešní doby, v podobě syntetizátorů, samplerů a jiných mašinek. One for All …Depeche Mode.

 

Zpět na články »

Nejnovější komentáře

Pro přidání komenáře se musíte nejprve přihlásit nebo registrovat.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace