Přejít na menu Přejít na obsah

Václav Noid Bárta sklidil úspěch v roli Ježíše

6. 10. 2015

Pearl Novinky

V uplynulém týdnu (1.-3. 10.) se v hlavní roli muzikálu Jesus Christ Superstar v Hudebním divadle Karlín v Praze premiérově objevil Václav Noid Bárta. Nejznámějšímu českému představiteli Ježíše Kamilu Střihavkovi nedovolily zdravotní důvody vystupovat, a tak vedení divadla přistoupilo k novému nastudování této náročné role jiným umělcem. Spolu s Václavem Bártou absolvovala svou premiéru v roli Máří Magdaleny také Eva Burešová, která v tomto muzikálu dosud vystupovala v company.

Obsazení Václava Bárty do této role bylo pro některé divadelní příznivce překvapením. Černovlasý, krátkovlasý Ježíš, navíc s tetováním – to byla pro někoho nejspíš trochu neobvyklá představa. Bárta však věděl své – právě tato role byla jeho snem od jeho 14 let, kdy poprvé viděl v pražském Divadle Spirála toto legendární představení a dílo samotné i výkon Kamila Střihavky ho přiměly k úvaze, co by později v životě rád dělal. Již při konkurzu do nového nastudování Jesus Christ Superstar v roce 2010, kde Václav Bárta získal nejdříve roli Piláta a později i Jidáše, znal toto dílo takřka nazpaměť, což jistě také zúročil i nyní.

1. 10. skutečně stanul na jevišti v roli Ježíše, jak si dvacet let předtím vysnil. Hned od počátku představení rozptýlil veškeré pochyby, nejpozději ve chvíli, kdy zazpíval první tóny své role. Jeho podání vyzdvihuje tu lidskou stránku Syna Božího, jeho Ježíš je „jedním z nás“, výrazně s ním prožíváme lidské emoce, a to nejen radost a dobrotivý přístup k bližním, ale i smutek, únavu, zklamání z jednání přátel, velkou fyzickou bolest při bičování a pozdějším ukřižování či strach tváří v tvář blížící se smrti, když se Ježíš ve vypjatých pasážích stěžejní árie „V zahradě getsemanské“ obrací ke svému nebeskému Otci a chce po něm objasnění, proč musí zemřít. Právě tato pěvecky i výrazově obtížná skladba je prubířským kamenem pro všechny, kdo ztvárňují tuto roli, a Václav Bárta se s ní vypořádal se ctí. Na své rockové kořeny se rozpomněl ve scéně, kdy Ježíš vyhání kupce z chrámu, dalším působivým výstupem byla jeho konfrontace s Jidášem (Jan Toužimský). Bárta dosud hrál nejčastěji právě roli zrádného apoštola, a tak bylo zajímavé pozorovat, jak rozhořčeně promlouvá k Jidášovi slovy, která dosud vždy sám na svou adresu slýchal.

Svou premiéru v roli Máří Magdaleny odehrála ve čtvrtečním představení také Eva Burešová. Ta nastoupila do tohoto muzikálu ve svých šestnácti do dámské company, nyní, po pěti letech, v něm dosáhla na sólovou ženskou roli. Navzdory jejímu mládí (*1993) působí její podání Máří Magdaleny značně vyzrále, ve stěžejní písni své role „Mít rád bližního svého“ ukazuje Eva Burešová nejen svou hlasovou výbavu, ale také přesvědčivé herectví. To se ještě znásobí ve scéně, kdy Máří trpí při ukřižování Ježíše, o kterého se celou dobu něžně starala a kvůli kterému se vzdala hříšného života s muži, s nimiž předtím poznala jen lásku prodejnou.

Oba (staro)noví protagonisté sklidili po těchto třech představeních výrazný pozitivní ohlas ze strany diváků, jak bylo možné zaznamenat mj. i na sociálních sítích. Můžeme tedy jen doufat, že je budeme přinejmenším občas vídat v jejich nových rolích na jevišti Hudebního divadla Karlín i nadále.

Foto: Hudební divadlo Karlín

Zpět na články »

Nejnovější komentáře

Pro přidání komenáře se musíte nejprve přihlásit nebo registrovat.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace