Přejít na menu Přejít na obsah

Rock a Metal

Karma to Burn - Arch Stanton: první letošní recenze beze slov

10. 1. 2015

Pavel Skoták

Prvním albem nového roku, na které se podíváme, pochází z americké Západní Virginie a bere nás na příjemnou návštěvu amerického stoner rocku inspirovaného v tomto případě klasickým westernem Dobrý, zlý a ošklivý. Stoner rock je populární žánr, který i dvacet let od doby svého vzniku, má pořád co nabídnout. Možná by se mohlo zdát, že je žánr dokonce na vzestupu, protože i v loňském roce jsme stihli zmínit pár minimálně příbuzných žánrových alb. Teď už ale bez dalšího zdržování předáme slovo kapela s poutavým názvem Karma to Burn.

Falzet v hlavní roli aneb Když muž zpívá jako žena

31. 12. 2014

Vlaďka Tomková

Každý z nás jistě zažil ten pocit, kdy poslouchá píseň a je zcela přesvědčený, že ji zpívá žena. Jenže když pak na stejný song narazí na YouTube, nestačí se divit – mnohdy totiž vyjde najevo, že jasně „ženský“ hlas patří ve skutečnosti muži, o to lépe, když je zpěvák pořádně zarostlý a vypadá jako drsný chlap. Že je vám to povědomé? Pojďte se s námi podívat po stopách pěti hudebních interpretů, u nichž nebudete věřit vlastním uším.

Metalovým albům roku u nás vládnou Judas Priest

31. 12. 2014

Pavel Skoták

Malý přehled těch nejpovedenějších herních soundtracků za uplynulý rok jsme vám již nabídli, tentokrát jsou na řadě metalová alba. Těch se, jako každý rok, k naší velké radosti vyrojilo veliké množství napříč všemi žánry a subžánry, na světlo se začínají tlačit ještě do nedávna undergroundové kapely, které nabývají na popularitě, o kterou musí soupeřit s nesmrtelnými matadory. Letošní rok byl opravdu naplněný výbornou hudbou a my ze záplavy alb vybíráme alespoň sedm statečných.

Stormcast - Frame of Mind: překvapení z Kypru

21. 12. 2014

Pavel Skoták

Je skoro zarážející, jaké množství black metalových kapel si naplánovalo vydání svých temných a pochmurných alb na poslední dva týdny před Vánocemi. Vybrat nejen v jejich záplavě nějaké vhodné na recenzi se ukázalo jako opravdovým oříškem, a teď tu nemluvíme o Popelce, ale nakonec padla volba na kapelu z trošku nečekaného místa – Kypru. Pokud už vám tedy koledy lezou na nervy a chcete zjistit, co obnášení black metal ve středomořském provedení, pak je tento článek přesně pro vás.

Bloodbound - Stormborn: inspirováno Game of Thrones

16. 12. 2014

Pavel Skoták

Inspirace Tolkienovou Středozemí se stala pro mnoho kapel velice populární, ale v posledních letech je na světě ještě další fenomén – Hra o trůny. Pokud tedy umíte alespoň trochu anglicky a není vám Westeros cizí, tak už vám musí být jasné, kam nás švédská power metalová parta v čele s Patrickem Johanssonem bere na předvánoční výlet se svým albem nazvaným Stormborn. Nasedněte na svého oblíbeného draka, dejte sbohem svým blízkým, vyrážíme směr.

Oslavte Vánoce rockerskou koledou

14. 12. 2014

Pavel Skoták

Vánoce se nezadržitelně blíží a koledy jsou jejich neoddělitelnou součástí. Naneštěstí jsou tradiční koledy, na které jsme všichni od mala zvyklí, slyšet skoro všude. Obchodní domy je hrávají, různá vystoupení u stromečků, besídky a určitě by se dalo přijít i s dalšími příklady.

AC/DC - Rock or Bust: s rockem na věčné časy

6. 12. 2014

Pavel Skoták

Rock or bust je nejen název nového alba australské hard rockové kaply AC/DC, je to také velice záludná otázka, kterou si možná položili všichni členové při tvorbě materiálů pro toto album. Že se jim práce ke konci značně komplikovala, není tajemstvím, Malcolm Young musel z kapely odejít kvůli vážným zdravotním komplikacím, bubeníka Phila Rudda zatkla policie jen měsíc před vydáním alba. Jak se tedy stárnoucí rockeři popasovali se svým patnáctým mezinárodně vydávaným albem? Bude rock nebo nuda?

AC/DC - čtyřicet let s rodinným klanem Youngových

4. 12. 2014

Pavel Skoták

Pokud se zamyslíme nad otázkou, které kapely dokázaly překročit stín vlastního žánru, a zaujmout lidi po celém světě bez rozdílu věku a pohlaví, je skoro nemožné neodpovědět AC/DC. Australská kapela složená z velké míry ze Skotů se stala jedním ze synonym pro hard rock, jehož jsou také velkými průkopníky a propagátory až do dnes. Jedenačtyřicet let už šíří světem svoji filosofii plnou rock and rollu, černé a pekla, a letos po šesti letech vydává i nové album Rock or Bust. Co všechno mu ale přecházelo a s čím se kapela musela během své existence potýkat?

Skálmöld - Með vættum: islandská odysea

29. 11. 2014

Pavel Skoták

Pokud vám nečitelné znaky v titulku přijdou povědomé a při sebemenší snaze přečíst je si lámete jazyk, možná si i vzpomene, že o této islandské kapele už jednou řeč byla. Přesněji to bylo koncem září, kdy jsme vám přinesli krátký přehled kapel, které si zahrály se symfonickým orchestrem. A jednou z těch kapel byli právě zuřiví Vikingové Skálmöld, kteří se letos vracejí s tradičnějším albem nazvaným Með vættum.